Школи, у яких були проведені інституційні аудити в 2021 році, були оцінені на високому за напрямами «управління закладом освіти» та «педагогічна діяльність педагогічних працівників». Втім школи зазнали труднощів у розвитку освітнього середовища та оцінювання результатів навчання учнів.
Про це йдеться у звіті голови Державної служби якості освіти Руслана Гурака за 2021 рік.
Загалом минулого року Державною службою якості освіти проведено 290 інституційних аудитів шкіл закладів загальної середньої освіти.
За підсумками інституційних аудитів виокремлено позитивні тенденції як у сільських, так і в міських школах. Йдеться, зокрема, про застосування вчителями технологій компетентнісного навчання, розроблення і реалізація планів заходів на запобігання булінгу, формування інклюзивного, розвивального та мотивувального до навчання освітнього простору, роботу над забезпеченням комфортних і безпечних умов навчання й праці.
Також до позитивних тенденцій Держслужба якості освіти відносить увагу вчителів до планування своєї педагогічної діяльності, адаптації навчальної програми до особливостей конкретного класу та використання вчителями цифрових технологій як для підвищення своєї кваліфікації, так і для навчання учнів.
Водночас заклади освіти мають труднощі в організації освітнього середовища, частину яких мають вирішити засновники.
Серед труднощів у Держслужбі виділяють те, що лише близько 10% учителів застосовують інформаційно-комунікаційні технології для оволодіння іншими ключовими, крім інформаційної, компетентностями.
У половині закладів освіти формувальне оцінювання застосовують лише впочатковій школі. Майже у половині шкіл, де навчаються учні з особливими освітніми потребами, немає ресурсних кімнат, але й водночас лише третина наявних ресурсних кімнат облаштовані повністю.
Окрім того, архітектурна доступність будівель та приміщень у філіях опорних шкіл забезпечена гірше, ніж у решти закладів освіти. У 12% шкіл контингент учнів перевищує проєктну потужність. Більше половини шкіл, де майже не реалізовують технології компетентнісного навчання, є закладами освіти І-ІІ та І-ІІІ ступенів у сільській місцевості.