Чому виникла кризова ситуація з друком підручників для 4 і 7 класів, – Лілія Гриневич

uchebniki_7_826 квітня міністр освіти і науки Лілія Гриневич провела нараду щодо друку підручників для 4 та 7 класів, а також щодо проведення конкурсу підручників для 8 класів, на якій були присутні представники МОН, Інституту модернізації змісту освіти та видавців.

Міністр констатувала, що до цього часу не були вирішені управлінські проблеми щодо вчасного друку підручників і навіть створені додаткові труднощі.

«Одним з моїх перших рішень було винесення на розгляд Кабінету Міністрів України постанови, яка дає можливість місцевим органам влади здійснити передоплату за друк підручників для 4 і 7 класів. Ця постанова ухвалена урядом, кошти виділені державою і місцевими радами, тепер можуть бути використані. Ми зобов’язані якнайшвидше вирішити цю штучно створену проблему і забезпечити школи належними їм підручниками», – наголосила Лілія Гриневич.

За словами міністра, кризова ситуація з друком підручників складалася насамперед через відсутність комунікації з усіма зацікавленими сторонами: «Місцевим органам влади не було роз’яснено їхні можливості і повноваження з цього питання, не було реакції на їхні пропозиції й адекватної управлінської допомоги в складних ситуаціях. Система закупівлі підручників «50 % (держава) на 50 % (місцеві влади)» відбувалася вперше, але відомо про її запровадження було задовго до початку минулого року. Ми виправляємо зараз помилки через несвоєчасну реакцію Інституту модернізації змісту освіти на проблеми, що виникали. Я не приймаю позицію, що друк залишку підручників для 4 та 7 класів це лише проблема місцевих влад. Тому найближчим часом ми проведемо селекторну нараду з керівниками  областей, директорами департаментів освіти, де спільно обговоримо ситуацію, що склалася і домовимося про подальші кроки. Нам необхідно об’єднати зусилля міністерства, ІМЗО, видавців, консолідувати замовлення на рівні областей, домовитися про спільні дії щодо своєчасної доставки, виробити правильну логістику і спільний план дій».

Також Лілія Гриневич доручила провести розслідування щодо ситуації, що склалася з відмовою низки видавництв наприкінці 2015 року друкувати підручники для 4 та 7 класів, поверненням коштів до держбюджету і відмовою сплатити пеню за невиконане державне замовлення.

Що стосується підручників для 8 класів, міністр зазначила, що конкурс з їх відбору був оголошений надто пізно і вчителі, на жаль, матимуть мало часу для вибору підручників на електронному Репозитарії.

«На Колегію Міністерства освіти і науки 28 квітня винесені майже 180 назв підручників, яким експерти рекомендували надати гриф міністерства та дозволити їх використання в школі. Експерти відхилили лише 10 % поданих на конкурс підручників. Мусимо сказати чесно – це дуже малий відсоток відхилених підручників, знову маємо великий ризик, що чимало підручників не буде якісними і ми фізично не маємо часу змінити це до 1 вересня без ризику залишити дітей знову без книг». Тому, за словами Лілії Гриневич, тактична задача на сьогодні – забезпечити друк підручників для 8 класу до початку нового навчального року. Що ж стосується стратегічних планів з відбору підручників на наступні роки, то міністр анонсувала кардинальну зміну підходів: «Цей процес більше не буде кулуарним та втаємниченим. Ми створимо публічну платформу, де підручники обговорюватимуться відкрито, ще на етапі створення. Ми вже зараз розпочинаємо цю роботу, щоб не допустити в майбутньому вирішення штучних криз в останній момент. Ми маємо працювати в інтересах дітей і тільки в їхніх інтересах будуть ухвалюватися рішення», – наголосила Лілія Гриневич.

Поширити:

Якщо у вас виникнуть запитання, будь ласка, зв’яжіться з нами.
Ми відповімо Вам якнайшвидше!

Про компанію

Визначальним чинником лідерства підприємства на вітчизняному ринку інформаційних технологій є самовіддана праця колективу з високим рівнем професіоналізму кращих вітчизняних фахівців у галузі ІТ.

Наша історія

Наша історія – це шлях інновацій, професіоналізму та постійного розвитку. Впродовж багатьох років роботи ми будуємо свою репутацію на основі довіри клієнтів та партнерів надаючи високу якість послуг.

Досягнення

Результатом невпинної праці та прагнення до досконалості є наші досягнення. Ми реалізували численні проєкти, та отримали визнання на вітчизняному. Кожен успіх – це крок до нових вершин і можливостей для розвитку.

Ліцензії та патенти

Ліцензії та патенти є підтвердженням нашої інноваційної діяльності та високих стандартів. Дані офіційні документи засвідчують право на використання технологій і рішень, які відповідають державним вимогам та стандартам.

Прес-центр

Розділ є джерелом актуальних новин, подій та інформації про діяльність нашої компанії. Ми публікуємо статті, новини та анонси, щоб тримати наших клієнтів та партнерів у курсі останніх змін та оновлень у житті компанії, та у галузі загалом.

Інформація для акціонерів та стейкхолдерів

Ключові дані про фінансові результати, стратегії розвитку та важливі рішення компанії. Ми забезпечуємо прозорість і відкритість, надаючи актуальні звіти та матеріали.

ІВС «Освіта»

Інформаційно-виробнича система обробки даних, яка забезпечує достовірність, цілісність і їх надійний захист даних, а також унеможливлює несанкціонований доступ до них. Система призначена для надання фізичним і юридичним особам інформації з питань освіти.

Євроосвіта

Центр міжнародних проектів “Євроосвіта” було створено в 2003 році за ініціативою та підтримкою Науково дослідного інституту прикладних інформаційних технологій Кібернетичного центра НАН України.

ЄДЕБО

Інтегрована інформаційно-телекомунікаційна система збирання, реєстрації, обробки, зберігання та захисту відомостей та даних з питань освіти. Розподілена багаторівнева система, яка налічує більше 3000 вузлів та освітніх установ.

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань

Реєстр є ключовим інструментом для забезпечення прозорості та доступності інформації про суб’єкти підприємницької діяльності, їхній правовий статус, засновників, види діяльності та інші важливі дані.

Реєстр закладів освіти

На сьогоднішній день інформаційна база системи налічує понад 20 мільйонів записів і містить інформацію про всі навчальні заклади України незалежно від форм власності, повноважень та рівня акредитації.

Diploma supplement

Документ містить детальну інформацію про здобуту кваліфікацію та навчальні досягнення випускника, що сприяє міжнародному розумінню та визнанню диплома про вищу освіту. Видається разом із дипломом та є його невід’ємною частиною. Додаток сприяє побудові успішної кар’єри як у провідних українських компаніях, так і в країнах ЄС.

Електронний студентський квиток

Документ – «розумна» карта, яка в якості носія інформації використовує вбудований чип мікропроцесор. Студентський, учнівський квиток одночасно виконує функцію засобу отримання пільг на транспорті та/або платіжного інструменту.

ІАС моніторингу освіти

Інформаційно-аналітична система моніторингу освіти була розроблена Науково-дослідним Інститутом з метою вдосконалення процесу навчання, посилення контролю за навчально-виховною, адміністративно-господарською діяльністю, як в середині самого учбового закладу, так і з боку районних та головного управлінь освіти і науки міста.

Портал “Моя Освіта”

Всі сервіси шкільного інформаційного простору «Моя Освіта» сприяють підвищенню ефективності комунікації вчителів з батьками, що впливає на покращення навчального процесу. Інформація передається з АС «Школа».

Абітурієнт

«Абітурієнт» підготує до здачі зовнішнього незалежного оцінювання з основних 8 предметів за допомогою курсів дистанційного навчання. Професійні методисти розробили тести для Вас згідно вимог програми.

Розробка програмного забезпечення

Наша компанія спеціалізується на розробці програмного забезпечення та мобільних додатків для різних платформ забезпечуючи повний цикл створення продукту – від проектування до впровадження і підтримки. Наші рішення адаптовані під потреби клієнтів, допомагаючи підвищити ефективність роботи та зручність для користувачів.

Консалтинг у сфері інформаційних технологій

Надаємо професійні консультації та аналітичну підтримку в розробці проектів і продуктів, допомагаючи клієнтам чітко визначити цілі та стратегії. Наші експерти здійснюють глибокий аналіз ринку, технологічних тенденцій і потреб користувачів для успішної реалізації проектів. 

Впровадження та підтримка програмних продуктів та проектів

Впровадження програмних продуктів охоплює інтеграцію розроблених рішень у бізнес-процеси замовника з мінімальними ризиками та високою ефективністю. Ми забезпечуємо безперебійну роботу продуктів, надаючи технічну підтримку та навчання користувачів.

Виготовлення документів про освіту

Як виробник документів про освіту державного зразка з 15 річним досвідом, Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій висловлює Вам свою повагу та пропонує співпрацю у цьому напрямі!

Студентський квиток

Документ є елементом інформаційно-аналітичної системи обліку та відшкодування пільг студентам вищих навчальних закладів та учням професійно-технічних училищ. В якості носія інформації використовується вбудований мікропроцесор (чип-модуль).

Учнівський квиток

Персоніфікований захищений від підробок документ, підтверджуючий особу учня, навчальний заклад в якому він навчається, населений пункт, в якому знаходиться навчальний заклад. 

Поліграфічні та друк

Підприємство має власну потужну виробничу базу, яка дозволяє виготовляти пластикові карти, друкувати на щільних і важких матеріалах, а також здійснювати послуги оперативної поліграфії.

Професійно-технічне училище

Наше професійно-технічне училище забезпечує високі стандарти навчання, використовуючи передові технології та методики для підготовки конкурентоспроможних спеціалістів.

Тренінги

Невід’ємною складовою підтримки користувачів  програмного забезпечення, що розробляється фахівцями НДІ прикладних інформаційних технологій, є тренінги.

Розробки для ЗВО

АС "Деканат"

Програмно-технологічний комплекс управління навчальним процесом закладу освіти, призначений для організації роботи методистів та зменшення кількості документації на паперових носіях.

АС "Приймальна комісія"

Автоматизує роботу приймальної комісії та забезпечує зберігання особистих справ абітурієнтів та інформації про результати надходження для використання в підрозділах установи. 

АС "Студмістечко"

Створюється єдина база даних для здійснення контролю за житловим фондом та матеріальною базою студмістечка, порядком поселення студентів, аспірантів, докторантів та сторонніх осіб, видачі та обліку документів на поселення.

Веб Деканат

Електронні кабінети студента та викладача призначені спростити процеси, що напряму пов’язані зі студентами, їх навантаженням та успішністю, та автоматизувати процеси, що пов’язані зі відомостями та розкладом.

Безпечний ЗВО

Система контролю доступу в ЗВО забезпечує надійний захист студентів та викладачів, обмежуючи вхід стороннім особам. Система працює на основі електронних карток, що дозволяє швидко ідентифікувати кожного відвідувача.

Мобільний додаток

Мобільний додаток АСУ ВНЗ розроблений для студентів та викладачів тих ЗВО, які користуються АСУ ВНЗ, що дозволяє легко та зручно отримувати доступ до актуального розкладу занять та інших академічних заходів в університеті.

Розробки для закладів середньої освіти

АС “Школа”

Програмно-технологічний комплекс для ефективного управління загальноосвітнім закладом. Робота з актуальною та історичною інформацією по учням, формування різних вибірок по спискам учнів – за уроками, класами тощо.

Безпечна та розумна школа

Інтегроване рішення на основі СКД STOP-Net та АС “Школа”. Організація надійного автоматизованого пропускного режиму на територію навчального закладу. Впровадження багатофункціональних безконтактних учнівських квитків на основі технології Mifare Plus.

АС “Тест”

Cкладова частина автоматизованої системи «Школа», а також може використовуватися як окремий програмний продукт для проведення проміжних та підсумкових перевірок знань учнів, студентів, співробітників та інших осіб..