НДІ ПІТ — національна ІТ-компанія України!

Які зміни слід чекати в українській школі й коли

plan_izmeneniyaУ міністерстві освіти в Києві відклали дату переходу на 12-річний навчальний план до 2018 року, бо досі не ухвалили новий закон про освіту. Першочергово планується реформувати початкову та старшу школи.

Реформа середньої та дошкільної освіти належить до ключових завдань українського уряду в 2016-му році. Принаймні так стверджує прем’єр-міністр Арсеній Яценюк. Щоправда відповідний законопроект, над яким працювала велика кількість експертів і працівників освіти і який уже двічі передавали до Верховної Ради, досі навіть не зареєстрували в парламенті.

У міністерстві освіти України (МОН) минулого літа обіцяли фундаментальні зміни вже з 2017-го – перехід на 12-річне навчання та поділ на початкову, середню й старшу школи. Тепер обережно говорять про 2018-й рік. Як пояснюють експерти, законотворчий процес затягнувся, оскільки його учасники намагаються знайти компроміс, який би задовольнив і вчителів, і керівників вищих навчальних закладів 1-2 рівня акредитації, яких зачепить реформа старшої школи.

Початкова школа

Дискусії ведуться на всіх ланках – від початкової школи до старшої. Наприклад, ідея зробити навчання в початковій школі не стільки через предмети, як через розгляд тем та ігри викликала спротив у вчителів мистецтва – ті навіть зареєстрували на сайті президента петицію з вимогою не скасовувати уроки музики та малювання. Ці дисципліни відсутні в проекті концепції реформи початкової школи.

Реформа, яку готує МОН, не скасовує мистецтво, а лише інтегрує його з іншими предметами, запевняє заступник міністра освіти Павло Хобзей. «Сьогоднішня початкова школа дуже часто нагадує швидше гімназію: діти за партами сидять обличчям до дошки, атмосфера залишилася авторитарною. Нам би хотілося, щоб це було інтерговане навчання, яке б стимулювало розвиток дітей, розвиток зацікавлень», – пояснив у розмові з DW заступник міністра. Він – проти оцінювання дітей у перших класах і проти предметів. «Щоб уява про світ сформувалась через гру, діяльність», – каже Хобзей.

Вчителі ж мистецтва в такій інтеграції вбачать загрозу. «Діти не будуть на українській мові чи математиці малювати фарбами, все зведеться до заштриховування фігур у зошитах, замість того, щоб поринути у мистецтво, – застерігає вчителька образотворчого мистецтва Наталія Прокопів, – А музику замінять фізкульт-хвилинкою. Ми втратимо культуру в початкові ланці. До них має прийти художник з мольбертом, музикант, який грає на фортепіано.»

Розвантаження

Чимало дискусій точиться й навколо реформування середньої та старшої школи. Одна з головних – розвантажити школярів. «Ми на стільки перевантажили програму, ми нічого не вийняли, лише додавали, і в результаті дуже багато речей мають репродуктивний характер, налаштований на запам’ятовування. А це не те, що потрібно сьогодні освіченій людині», – розповідає Ірина Чернілевська, директор гімназії у Києві.

Новий закон має зменшити кількість предметів, дисципліни укрупнять, щоб не дублювати інформацію. Окрім того, більше автономії мають дати вчителю, пояснюють експерти, які працювали над законом. «Навчальні програми наблизять до європейських зразків, коли є очікувані результати, немає погодинно розписаного розкладу, що і коли вчитель повинен викладати», – розповідає експерт аналітичного центру CEDOS Ірина Когут.

Старша школа

Старша школа – це ланка, де очікується найбільше змін. Тут планують зробити чітку та реальну спеціалізацію, а не натяк на неї, як було у 2000-х, розповідає Когут. «Тоді в кожній школі нібито мала бути профільна освіта, але переважно це був загальний профіль, або тільки два, тобто фактично без вибору. Тепер планується відділити старшу школу, дуже часто просторово, подекуди в окремі заклади», – пояснює Ірина Когут.

Пропонується, щоб після закінчення 9 класу діти складали зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) та, залежно від побажання і результатів ЗНО, мали можливість вступити в старші профільні школи за двома напрямками – загальноосвітнім чи професійним. Загальноосвітній – це фактично підготовка до університету в багатопрофільному академічному ліцеї. Професійний – навчання у профліцеях та коледжах, де діти отримували б робітничу професійну кваліфікацію чи кваліфікацію молодших спеціалістів.

Прозоріший контроль

Усунути бюрократію зі шкіл планують новим підходом до атестації вчителів та управління навчальними закладами. Повноваження місцевих органів освіти хочуть значно звузити, а школам дати більше фінансової та адміністративної автономії. Водночас є ідея запровадити громадський контроль: планують ввести конкурсне обрання директорів шкіл, дати більше повноважень педагогічним та батьківським радам.

Вчителям мають дати можливість обирати, де підвищувати кваліфікацію, таким чином зруйнувати монополію інститутів післядипломної педагогічної освіти, розповідає Ірина Когут. А от ідея сертифікації вчителів не знайшла повної підтримки. «Задум був, щоб з одного боку знайти більш-менш безболісний для бюджету спосіб підняти вчителям зарплату, з іншого – зробити контроль знань самих вчителів, щоб відсіяти відверто некваліфіковані кадри. Тобто пропонувалося ввести об’єктивну складову оцінювання у те, що раніше називалося атестацією. Раніше це відбувалося через відвідування директором, колегами уроків – тобто явно конфлікт інтересів», – пояснює Ірина Когут.

Поки що зійшлися на компромісі – традиційну атестацію залишать, а сертифікація буде добровільною і даватиме можливість отримати підвищення зарплати.

Коли чекати змін

Якщо парламент ухвалить закон про освіту навесні, у МОН обіцяють, що уже з 2018 запрацює реформа початкової та старшої школи. Реформу середньої школи обіцяють запустити до 2020 року.

Поширити:

Якщо у вас виникнуть запитання, будь ласка, зв’яжіться з нами.
Ми відповімо Вам якнайшвидше!

Про компанію

Визначальним чинником лідерства підприємства на вітчизняному ринку інформаційних технологій є самовіддана праця колективу з високим рівнем професіоналізму кращих вітчизняних фахівців у галузі ІТ.

Наша історія

Наша історія – це шлях інновацій, професіоналізму та постійного розвитку. Впродовж багатьох років роботи ми будуємо свою репутацію на основі довіри клієнтів та партнерів надаючи високу якість послуг.

Досягнення

Результатом невпинної праці та прагнення до досконалості є наші досягнення. Ми реалізували численні проєкти, та отримали визнання на вітчизняному. Кожен успіх – це крок до нових вершин і можливостей для розвитку.

Ліцензії та патенти

Ліцензії та патенти є підтвердженням нашої інноваційної діяльності та високих стандартів. Дані офіційні документи засвідчують право на використання технологій і рішень, які відповідають державним вимогам та стандартам.

Прес-центр

Розділ є джерелом актуальних новин, подій та інформації про діяльність нашої компанії. Ми публікуємо статті, новини та анонси, щоб тримати наших клієнтів та партнерів у курсі останніх змін та оновлень у житті компанії, та у галузі загалом.

Інформація для акціонерів та стейкхолдерів

Ключові дані про фінансові результати, стратегії розвитку та важливі рішення компанії. Ми забезпечуємо прозорість і відкритість, надаючи актуальні звіти та матеріали.

ІВС «Освіта»

Інформаційно-виробнича система обробки даних, яка забезпечує достовірність, цілісність і їх надійний захист даних, а також унеможливлює несанкціонований доступ до них. Система призначена для надання фізичним і юридичним особам інформації з питань освіти.

Євроосвіта

Центр міжнародних проектів “Євроосвіта” було створено в 2003 році за ініціативою та підтримкою Науково дослідного інституту прикладних інформаційних технологій Кібернетичного центра НАН України.

ЄДЕБО

Інтегрована інформаційно-телекомунікаційна система збирання, реєстрації, обробки, зберігання та захисту відомостей та даних з питань освіти. Розподілена багаторівнева система, яка налічує більше 3000 вузлів та освітніх установ.

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань

Реєстр є ключовим інструментом для забезпечення прозорості та доступності інформації про суб’єкти підприємницької діяльності, їхній правовий статус, засновників, види діяльності та інші важливі дані.

Реєстр закладів освіти

На сьогоднішній день інформаційна база системи налічує понад 20 мільйонів записів і містить інформацію про всі навчальні заклади України незалежно від форм власності, повноважень та рівня акредитації.

Diploma supplement

Документ містить детальну інформацію про здобуту кваліфікацію та навчальні досягнення випускника, що сприяє міжнародному розумінню та визнанню диплома про вищу освіту. Видається разом із дипломом та є його невід’ємною частиною. Додаток сприяє побудові успішної кар’єри як у провідних українських компаніях, так і в країнах ЄС.

Електронний студентський квиток

Документ – «розумна» карта, яка в якості носія інформації використовує вбудований чип мікропроцесор. Студентський, учнівський квиток одночасно виконує функцію засобу отримання пільг на транспорті та/або платіжного інструменту.

ІАС моніторингу освіти

Інформаційно-аналітична система моніторингу освіти була розроблена Науково-дослідним Інститутом з метою вдосконалення процесу навчання, посилення контролю за навчально-виховною, адміністративно-господарською діяльністю, як в середині самого учбового закладу, так і з боку районних та головного управлінь освіти і науки міста.

Портал “Моя Освіта”

Всі сервіси шкільного інформаційного простору «Моя Освіта» сприяють підвищенню ефективності комунікації вчителів з батьками, що впливає на покращення навчального процесу. Інформація передається з АС «Школа».

Абітурієнт

«Абітурієнт» підготує до здачі зовнішнього незалежного оцінювання з основних 8 предметів за допомогою курсів дистанційного навчання. Професійні методисти розробили тести для Вас згідно вимог програми.

Розробка програмного забезпечення

Наша компанія спеціалізується на розробці програмного забезпечення та мобільних додатків для різних платформ забезпечуючи повний цикл створення продукту – від проектування до впровадження і підтримки. Наші рішення адаптовані під потреби клієнтів, допомагаючи підвищити ефективність роботи та зручність для користувачів.

Консалтинг у сфері інформаційних технологій

Надаємо професійні консультації та аналітичну підтримку в розробці проектів і продуктів, допомагаючи клієнтам чітко визначити цілі та стратегії. Наші експерти здійснюють глибокий аналіз ринку, технологічних тенденцій і потреб користувачів для успішної реалізації проектів. 

Впровадження та підтримка програмних продуктів та проектів

Впровадження програмних продуктів охоплює інтеграцію розроблених рішень у бізнес-процеси замовника з мінімальними ризиками та високою ефективністю. Ми забезпечуємо безперебійну роботу продуктів, надаючи технічну підтримку та навчання користувачів.

Виготовлення документів про освіту

Як виробник документів про освіту державного зразка з 15 річним досвідом, Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій висловлює Вам свою повагу та пропонує співпрацю у цьому напрямі!

Студентський квиток

Документ є елементом інформаційно-аналітичної системи обліку та відшкодування пільг студентам вищих навчальних закладів та учням професійно-технічних училищ. В якості носія інформації використовується вбудований мікропроцесор (чип-модуль).

Учнівський квиток

Персоніфікований захищений від підробок документ, підтверджуючий особу учня, навчальний заклад в якому він навчається, населений пункт, в якому знаходиться навчальний заклад. 

Поліграфічні та друк

Підприємство має власну потужну виробничу базу, яка дозволяє виготовляти пластикові карти, друкувати на щільних і важких матеріалах, а також здійснювати послуги оперативної поліграфії.

Професійно-технічне училище

Наше професійно-технічне училище забезпечує високі стандарти навчання, використовуючи передові технології та методики для підготовки конкурентоспроможних спеціалістів.

Тренінги

Невід’ємною складовою підтримки користувачів  програмного забезпечення, що розробляється фахівцями НДІ прикладних інформаційних технологій, є тренінги.

Розробки для ЗВО

АС "Деканат"

Програмно-технологічний комплекс управління навчальним процесом закладу освіти, призначений для організації роботи методистів та зменшення кількості документації на паперових носіях.

АС "Приймальна комісія"

Автоматизує роботу приймальної комісії та забезпечує зберігання особистих справ абітурієнтів та інформації про результати надходження для використання в підрозділах установи. 

АС "Студмістечко"

Створюється єдина база даних для здійснення контролю за житловим фондом та матеріальною базою студмістечка, порядком поселення студентів, аспірантів, докторантів та сторонніх осіб, видачі та обліку документів на поселення.

Веб Деканат

Електронні кабінети студента та викладача призначені спростити процеси, що напряму пов’язані зі студентами, їх навантаженням та успішністю, та автоматизувати процеси, що пов’язані зі відомостями та розкладом.

Безпечний ЗВО

Система контролю доступу в ЗВО забезпечує надійний захист студентів та викладачів, обмежуючи вхід стороннім особам. Система працює на основі електронних карток, що дозволяє швидко ідентифікувати кожного відвідувача.

Мобільний додаток

Мобільний додаток АСУ ВНЗ розроблений для студентів та викладачів тих ЗВО, які користуються АСУ ВНЗ, що дозволяє легко та зручно отримувати доступ до актуального розкладу занять та інших академічних заходів в університеті.

Розробки для закладів середньої освіти

АС “Школа”

Програмно-технологічний комплекс для ефективного управління загальноосвітнім закладом. Робота з актуальною та історичною інформацією по учням, формування різних вибірок по спискам учнів – за уроками, класами тощо.

Безпечна та розумна школа

Інтегроване рішення на основі СКД STOP-Net та АС “Школа”. Організація надійного автоматизованого пропускного режиму на територію навчального закладу. Впровадження багатофункціональних безконтактних учнівських квитків на основі технології Mifare Plus.

АС “Тест”

Cкладова частина автоматизованої системи «Школа», а також може використовуватися як окремий програмний продукт для проведення проміжних та підсумкових перевірок знань учнів, студентів, співробітників та інших осіб..