SRI AIT is the national IT company of Ukraine!

Admission requirements for Ukrainian universities in 2014

Admission requirements for Ukrainian universities in 2014

Вже затвердженні умови прийому до ВНЗ у 2014 році. (Нормативний документ: Наказ МОН № 553 від 7.05.2014 «Про внесення змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23 травня 2014 року за № 531/25308) – переглянути on-line / завантажити .doc).

Архів документів зі змінами: «Умови прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році».

– Терміни подачі документів

Починаючи з 11 липня від вступників будуть прийматися заяви та документи у паперовій або електронній формі. Закінчення прийому вище зазначених документів від вступників на денну форму навчання на основі повної загальної середньої освіти закінчується о 12.00 годині 1 серпня, а для тих вступників, які проходять співбесіду, кінцевим строком  подання  документів є 24 липня о 18.00 годині. Співбесіди та вступні екзамени проводяться з 25 липня до 1 серпня. А для тих осіб, які для вступу у ВНЗ мають проходити творчі конкурси, останнім терміном подачі документів є 24 липня. Творчі конкурси проводяться у кілька сесій з 21 липня до 1 серпня.

Особи, які вступають до ВНЗ на основі базової загальної середньої освіти, мають подати необхідні документи до 24 липня. Вступні екзамени проводяться з 25 липня до 1 серпня.

Особи, які вступають до ВНЗ за скороченою програмою підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів молодшого спеціаліста та бакалавра , мають подати необхідні документи до 18.00 години 24 липня.Проведення фахових вступних випробувань відбудеться з 25 липня до 1 серпня.

Терміни подання заяв та документів щодо навчання за вечірньою і заочною формами навчання визначаються Правилами прийому, а саме не більше одного місяця. Зарахування проводиться не пізніше ніж через 15 днів після завершення прийому заяв та документів, протягом яких проводиться конкурсний відбір.

– Специфіка подачі документів

Документи подаються до ВНЗ в паперовій або в електронній формі. Заява в паперовій формі подається вступником особисто до приймальної комісії навчального закладу.

Подання заяви (заяв) вступником за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста та бакалавра, є можливість подати документи в паперовій або в електронній формі не більше ніж до п’яти вищих навчальних закладів України та не більше ніж на три напрями підготовки (на три спеціальності) у кожному з них. Треба зазначити, що заяви, подані на певний напрям підготовки (спеціальність) до одного ВНЗ, але на різні форми навчання, вважаються фактом подання однієї заяви.

У разі подання документів до одного ВНЗ, вступник зазначає пріоритет кожного напряму підготовки (спеціальності).

Якщо при поданні документів для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста або магістра у вступника відсутній додаток до диплома в друкованому вигляді, відомості про цей додаток (його змістовну частину) приймальна комісія отримує з Єдиної електронної бази з питань освіти.

Зазначимо, що будуть прийматися лише ті сертифікати з зовнішнього незалежного оцінювання, що були видані у 2014 році, або сертифікати чи їх дублікати, видані у 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 та 2008 роках.

Заяви в електронному вигляді необхідно подавати лише тим вступникам, які виявили бажають взяти участь у конкурсному відборі на основі атестата про повну загальну середню освіту, сертифікаті (сертифікатів) ЗНО з конкурсних предметів.

Вступники, які набрали менше 124 балів за профільним предметом до участі у конкурсному відборі не допускаються (особи, які набрали менше 124 бали за не профільним предметом теж можуть бути не допущені до конкурсного відбору, при умові, якщо профільним предметом є творчий конкурс).

Внесений до Єдиної бази за 12-бальною шкалою середній бал атестату про повну загальну середню освіту автоматично переводиться у 60-бальну шкалу з використанням коефіцієнту «5».

Величина додатково нарахованих балів встановлюється:

– особам, нагородженим дипломами I ступеня, – 50 балів;

– особам, нагородженим дипломами IІ ступеня, – 40 балів;

– особам, нагородженим дипломами IІІ ступеня, – 30 балів.

Чемпіонам та призерам (особам, які посіли І–ІІІ місце) чемпіонатів України, проведених протягом двох останніх років додатково нараховуються бали:

– чемпіонам України – 50 балів;

– особам, які посіли ІІ місце на чемпіонаті України –  40 балів;

– особам, які посіли ІІІ місце на чемпіонаті України – 30 балів.

Інформація про осіб, які є призерами IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та III етапу Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, вноситься Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки до Єдиної державної електронної бази з питань освіти до 1 липня.

– Рейтинги вступників 2014 року

Оприлюднення рейтингових список вступників, які вступають на основі базової та повної загальної середньої освіти, із зазначенням рекомендованих до зарахування на місця державного замовлення відбувається не пізніше 12.00 години 2 серпня.

Оновлений список рекомендованих до зарахування оприлюднюється не пізніше 12.00 години 5 серпня (після закінчення першого періоду вибору вступниками місця навчання).

Оновлений список рекомендованих до зарахування оприлюднюється не пізніше 12.00 години 8 серпня (після закінчення другого періоду вибору вступниками місця навчання).

– Вибір вступників місця навчання

4 серпня о 18 годині закінчується Перший період вибору вступниками місця навчання.

7 серпня о 18 годині закінчується другий період вибору вступниками місця навчання.

10 серпня о 18 годині закінчується третій період вибору вступниками місця навчання.

– Зарахування вступників

На денну форму навчання на основі базової та повної загальної середньої освіти відбудеться:

11 серпня не пізніше ніж 15:00 – за державним замовленням;

18 серпня – за кошти фізичних та юридичних осіб (за умови виконання державного замовлення відповідного напряму (спеціальності));

Прийом документів від осіб, які вступають на навчання за скороченими програмами підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів молодшого спеціаліста та бакалавра закінчиться о 18.00 годині 24 липня. Фахові вступні випробування проводяться з 25 липня до 1 серпня.

 

За матеріалами: МОНУ

Share:

If you have any questions, please do not hesitate to contact us.
We will answer you as soon as possible!

About the company

The determining factor of the company's leadership in the domestic information technology market is the dedicated work of the team with a high level of professionalism of the best domestic IT specialists.

Our story

Our history is a path of innovation, professionalism and continuous development. Over the years, we have built our reputation on the trust of our clients and partners by providing high quality services.

Achievements

Our achievements are the result of our tireless work and commitment to excellence. We have implemented numerous projects and gained recognition in the domestic market. Each success is a step towards new heights and opportunities for development.

Licences and patents

Licences and patents are proof of our innovation and high standards. These official documents certify the right to use technologies and solutions that meet government requirements and standards.

Press centre

This section is a source of current news, events and information about our company's activities. We publish articles, news and announcements to keep our clients and partners informed of the latest changes and updates in the life of the company and the industry as a whole.

Information for shareholders and stakeholders

Key data on financial results, development strategies and important decisions of the company. We ensure transparency and openness by providing up-to-date reports and materials.

IPS "Osvita"

An information and production data processing system that ensures the reliability, integrity and reliable protection of data, as well as prevents unauthorized access to them. The system is designed to provide individuals and legal entities with information on education.

Euroosvita

The Centre for International Projects "Euroeducation" was established in 2003 on the initiative and with the support of the Research Institute of Applied Information Technologies of the Cybernetic Centre of the National Academy of Sciences of Ukraine.

EDEBO

An integrated information and telecommunication system for collecting, registering, processing, storing and protecting information and data on education. A distributed multi-level system with more than 3000 nodes and educational institutions.

Unified state register of legal entities, individual entrepreneurs and public organizations

The register is a key tool for ensuring transparency and availability of information about business entities, their legal status, founders, types of activities and other important data.

Register of educational institutions

To date, the information base of the system has more than 20 million records and contains information about all educational institutions of Ukraine, regardless of the forms of ownership, powers and level of accreditation.

Diploma supplement

The document contains detailed information about the qualifications and academic achievements of the graduate, which contributes to the international understanding and recognition of the diploma. It is issued together with the diploma and is an integral part of it. The app helps build a successful career in leading Ukrainian companies and in the EU.

Electronic student card

The document is a "smart" card that uses a built-in microprocessor chip as an information carrier. A student card simultaneously functions as a means of obtaining transport benefits and/or a payment instrument.

IAS education monitoring

The information and analytical system for monitoring education was developed by the Research Institute to improve the learning process, strengthen control over educational, administrative and economic activities both within the educational institution itself and by the district and city departments of education and science.

Portal "My Education"

All services of the school information space "Moya Osvita" contribute to the improvement of the effectiveness of communication between teachers and parents, which affects the improvement of the educational process. The information is transferred from the School system.

Entrant

"Abiturient" will prepare you for the external independent testing in the main 8 subjects through distance learning courses. Professional methodologists have developed tests for you according to the requirements of the programme.

Software development

Our company specialises in the development of software and mobile applications for various platforms, providing a full product development cycle - from design to implementation and support. Our solutions are tailored to the needs of our clients, helping to improve work efficiency and user experience.

Consulting in the field of information technology

We provide professional advice and analytical support in the development of projects and products, helping clients to clearly define goals and strategies. Our experts provide in-depth analysis of the market, technology trends and user needs to ensure successful project implementation. 

Implementation and support of software products and projects

Implementation of software products includes integration of the developed solutions into the customer's business processes with minimal risks and high efficiency. We ensure the smooth operation of products by providing technical support and user training.

Production of education documents

As a manufacturer of state-standard educational documents with 15 years of experience, the Research Institute of Applied Information Technologies expresses its respect and offers cooperation in this area!

Student card

The document is an element of the information and analytical system for accounting and reimbursement of benefits to students of higher education institutions and students of vocational schools. The information carrier is an embedded microprocessor (chip module).

Pupils card

A personalised document, protected against forgery, confirming the identity of the student, the educational institution in which he/she is studying, and the locality in which the educational institution is located. 

Polygraphic and print

The company has its own powerful production base, which allows it to produce plastic cards, print on dense and heavy materials, and provide rapid printing services.

Vocational school

Our vocational school provides high standards of education, using advanced technologies and methods to train competitive specialists.

Trainings

Trainings are an integral part of supporting users of software developed by the Research Institute of Applied Information Technologies.

Developments for higher education institutions

AS "Deanery"

A software and technology complex for managing the educational process of an educational institution, designed to organise the work of methodologists and reduce the amount of paperwork.

AS "Admission Committee"

Automates the work of the admissions committee and ensures the storage of personal files of applicants and information on admission results for use in the institution's departments. 

AC "Studmistechko"

A unified database is being created to control the campus housing stock and facilities, the procedure for accommodating students, postgraduates, doctoral students and outsiders, and the issuance and accounting of accommodation documents.

Web Dean's Office

Student and teacher e-cabinets are designed to simplify processes directly related to students, their workload and academic performance, and to automate processes related to information and scheduling.

Safe ZVO

The system of access control in the Higher Education Institution provides reliable protection of students and teachers, limiting access to outsiders. The system works on the basis of electronic cards, which allows for quick identification of each visitor.

Mobile application

The mobile application of ASU of higher education institutions is designed for students and teachers of higher education institutions that use ASU of higher education institutions, which allows easy and convenient access to the current schedule of classes and other academic events at the university.

Developments for secondary education institutions

AC "School"

Software and technology complex for the effective management of a secondary school. Work with up-to-date and historical information on students, form various selections from student lists - by lessons, classes, etc.

Safe and smart school

An integrated solution based on STOP-Net ACS and the School automated system. Organisation of a reliable automated access control regime to the territory of the educational institution. Implementation of multifunctional contactless student cards based on Mifare Plus technology.

Test speaker system

It is an integral part of the automated system "School" and can also be used as a separate software product for conducting intermediate and final tests of pupils, students, employees and other persons.