Новини

Реформування ЗНО та зміни до розвантажених навчальних програм для 4 класу, — МОН
Реформування ЗНО та зміни до розвантажених навчальних програм для 4 класу, — МОН
3 грудня 2014
Відбулося засідання колегії МОН щодо імплементації Закону «Про вищу освіту». Головними питаннями були: рівень навчальних досягнень випускників шкіл за результатами ЗНО та основні напрямки реформування системи; зміни до розвантажених навчальних програм для 4 класу та навчальної програми з математики для 7 класу; стан розвитку фізичного виховання у ЗВО ІІІ-ІV р. ак. України; призначення стипендій Президента України та нагородження працівників галузі освіти і науки державними нагородами України.

Директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук поінформував про не досить високі результати випускників шкіл з зовнішнього незалежного оцінювання. Щоб змінити ситуацію що склалася, директор УЦОЯО запропонував три основні напрямки:

- розширення використання системи ЗНО, бо сьогодні це лише на етапі вступу до вишів;

- впровадження нових технологічних засад проведення ЗНО – а саме комп’ютерне тестування;

- удосконалення змісту ЗНО.

Учасники засідання внесли пропозиції щодо стратегічних кроків, з яких уже можна розпочинати реформування системи ЗНО, а саме: включити до тестів творчі завдання, які б виявляли креативні здібності та вміння учнів; запровадити тести на загальну навчальну компетентність; розпочати створення навчальних екзаменаційних центрів для вчителів.

Особливо активною була дискусія щодо питання розвантажених навчальних програм для школярів 4 класу, яку ініціювала член Колегії Іванна Коберник. Вона зазначила, що з програми української мови для 4 класу вилучені низка тем, які є важливими для вивчення дитиною. Заступник Міністра Павло Полянський пояснив, що робоча група вилучала ті теми, які повторюються в інших навчальних програмах для 4 класу або в навчальних програмах 1, 2, 3 класів чи 5-го і 6-го класів, тому діти все одно їх вивчають (зокрема, в програмі з української мови для 4 класу були вилучені теми, які вивчаються у предметі «Я у світі» — «Національні основні символи держави», «Внесок українців у винаходи людства, інші досягнення» тощо).

У обговоренні питань також брали голова Комітету ВР з питань науки і освіти Лілія Гриневич, ректор Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» Михайло Згуровський, голова Асоціації керівників шкіл м. Києва Юрій Шукевич, ректор Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна Віль Бакіров, ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Леонід Губерський, Іванна Коберник, заступник голови ГО «Батьківський контроль», голова Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України Галина Усатенко тощо.

Рішення Колегії МОН разом із запропонованими механізмами покращення якості освіти за обговореними напрямками буде розміщене на веб-сайті Міністерства освіти і науки._blank
Написати нам