Новини

Розвантаження навчальних програм для початкової школи, — МОН
Розвантаження навчальних програм для початкової школи, — МОН
5 грудня 2014
Напередодні, у Міністерстві освіти і науки відбулося засідання робочої групи щодо розвантаження навчальних програм для початкової школи. Головними особами зустрічі були Міністр освіти і науки Сергій Квіт та заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський.

Також, у засіданні взяли участь члени робочої групи з проведення експертизи типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи, головний консультант секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Євген Красняков, член Громадської ради при МОН, заступник голови ГО «Батьківський контроль» Іванна Коберник, представники департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН, вчителі, методисти, психологи, науковці.

На зустрічі були розглянуті питання щодо розроблення навчальної літератури для школярів. Також, Міністр додав, що дуже важливим є те, щоб дитина не була відірвана від того, що вона бачить довкола себе, тому в підручниках поряд з тематикою українських історичних традицій має бути й сучасний світ. «Дитина повинна розвиватися на сучасних зразках. Давайте збалансуємо історію та сучасність – і зробимо професійний продукт. Цей матеріал повинен сприйматися дітьми, та не бути для них складним», — наголосив Сергій Квіт.

За словами Павла Полянського старт конкурсу підручників, котрі мають відповідати програмам, може бути на декілька днів відтерміновано, адже поки рішення та пропозиції щодо розвантаження програм не вироблені. «Якщо всі дублювання вилучаються із програм, то в такому разі авторам підручників необхідно зробити також вилучення із підручників», — наголосив заступник Міністра.

Під час активного обговорення учасники внесли пропозиції доповнити розділ соціокультурної змістової лінії в частині «Історичне минуле України, її столиці» поняттями «люди минулого і сьогодення країни», а у частині змін до державних вимог до рівня підготовки учнів додати: «усвідомлює і пояснює, чому Україна є спільною домівкою для людей, які її населяють».

Також запропоновано до змісту навчального матеріалу додати вміння дітей спілкуватися в незнайомому середовищі та з людьми з інших країн та районів. Учасники засідання погодилися вилучити із соціокультурної змістової лінії згадування обряди, часник і пучечки зілля. Члени робочої групи вирішили вилучити з мовної змістової лінії форм іменників жіночого роду на приголосний в орудному відмінку однини.

Соціокультурна лінія у формі доповнення до пояснювальної записки, буде перенесена до передмови Програми з української мови для 4 класу та слугуватиме орієнтиром до тематики текстів підручників. Експерти погодилися залишити у програмі тексти Богдана Лепкого та Олександра Довженка.

Щоб уникнути дублювань та на підставі розвантажених програм для 4 класу, внесено пропозицію переглянути змістовні блоки програм для 1, 2, 3 класів.



За матеріалом: МОН України
Написати нам